fbpx
    https://sellio.store/pl/page/22/
Prowadzenie fanpage Dolnośląskie - Dolnośląskie Media Social - Zakładanie facebooka Legnica
minimum 10 krotkich zdan opisujacych firme i strone w osobnych linijkach7-6 Michał Kołtyś http://swiatbiznesu24.pl/michal-koltys-trener-motywacji/
cameron taylor porn     
    https://unabigo.com/pl/saddles/ https://maniolo.pl/saddles/
    10 sztuk Amass XT60-X XT60-E XT60-D XT60-T XT60 męski na Trx / EC3 / T /Tamiya żeński konwerter przejściówka na akumulator do RC Lipo 10 sztuk Amass XT60-X XT60-E XT60-D XT60-T XT60 męski na Trx / EC3 / T /Tamiya żeński konwerter przejściówka na akumulator do RC Lipo     okulary Dior
    https://marketorio.pl/page/4420/    https://supergoods.pl/page/424/    https://allaroundworld.info/en/    https://uni-life.info/
Home > SPORT > L arginina – jak działa na organizm?

L arginina – jak działa na organizm?

L arginina jest aminokwasem endogennym, czyli powstającym w organizmie. Gdy w organizmie występują jej niedobory, musi być dostarczana wraz z pożywieniem. Z tego względu nazywana jest również aminokwasem względnie egzogennym. Jak działa na organizm?

L arginina – działanie

L arginina stanowi prekursor tlenku azotu. Pozytywny wpływ na organizm tlenku azotu, przejawia się w rozkurczu mięśni gładkich. Efektem jest zmniejszone ciśnienie krwi, większa odporność organizmu oraz lepsza efektywność podejmowanego wysiłku fizycznego. Ostatni argument stał się powodem, dla którego l arginina zyskała popularność wśród sportowców – amatorów i zawodowców.

Warto wiedzieć, że l arginina jest silnym przeciwutleniaczem, a to wpływa na zmniejszanie występowania wolnych rodników w organizmie, które są odpowiedzialne za procesy starzeniowe oraz rozwój wielu chorób. Aminokwas ten odpowiada ponadto za regulację działania hormonu wzrostu, insuliny i glukagonu, do tego wpływa na przyspieszanie gojenia się ran.

Osoby intensywnie trenujące są narażone na zmagania ze zwiększoną ilością wydzielanego amoniaku, a l arginina wpływa na oczyszczanie wątroby, nerek i układu nerwowego właśnie z amoniaku.

Badania przeprowadzone wśród sportowców dowiodły, że aminokwas ten wykazuje korzystne działanie na zwiększanie masy mięśniowej. Wspomaga siłę mięśni i pozwala na szybszą oraz efektywniejszą regenerację po intensywnym wysiłku fizycznym, niwelując uczucie zmęczenia.

Produkty, w których można znaleźć l argininę

Omawiany aminokwas występuje licznie w preparatach przeznaczonych dla sportowców. Poza sytuacjami, w których wskazana jest suplementacja z jego udziałem, z powodzeniem okazuje się być wystarczająca codzienna dieta, zapobiegająca niedoborom. L argininę znaleźć można bowiem w wołowinie, wieprzowinie, łososiu, tuńczyku, produktach zbożowych, jajach, serach twarogowych czy jogurtach. Racjonalny jadłospis jest w stanie zapewnić podaż na właściwym poziomie, tym samym wykluczając konieczność stosowania suplementacji, bądź zostawiając ją na okazję podejmowania intensywnych treningów i chęci skutecznego budowania masy mięśniowej.

Redakcja

Specjaliści ds. Copywritingu. Chętnie dzielimy się wiedzą dotyczącą sfery kobiecej od zdrowia, urody, mody po życie rodzinne i miłość. Tworzymy unikalne treści, które zainteresują każdego czytelnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *